I denne podcast har vi iværksætter, direktør, podcaster og debattør Kristina May i studiet. Kristina fortæller om sin rejse fra pottemager til medejer af branding og designbureauet AM Copenhagen.
Jesper og Kristina taler om de ændringer der sker og skal ske i takt med at flere får øjnene op for vigtigheden af bæredygtighed – i alle ordets betydninger. Hvordan slipper man den kortsigtede konkurrence og fokuserer på at opbygge et brand på den lange bane? Hvordan kan vi tænke værdi i en verden der ikke længere kan opretholde vores tilgang til forbrug og produktion?
Grænserne mellem privatliv og arbejde er blevet mere flydende og vi tager i stigende grad hele os selv med på arbejde. Det er ikke bare ejerlederen eller virksomheden der har et purpose, men hver enkelt medarbejder. Vi taler også om en fælles passion for vidensdeling. Hvorfor laver vi podcast når det på papiret ikke kan betale sig? Hvad er det der driver os? Og hvordan navigerer man som ejerleder i, at ville gøre det godt på bundlinjen, men samtidigt holde fast i at være drevet af andet end vækst?
Når vi taler om design er det uundgåeligt at komme ind på AI – noget Kristina selv er optaget af. “Vi går middelmådighedens tid i møde” og for Kristina er det ikke en dårlig ting. Hun ser derimod bevægelse mod at sætte værdi i det menneskelige og autentiske.
Find Kristinas egen podcast Design Kan her: https://open.spotify.com/episode/1epU…